Budowa Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej
05.12.2024 r.
2 891 550 345,32 PLN
1 065 102 391,46 PLN
715 169 700,63 PLN
/DATA PODPISANIA UMOWY O DOFINANSOWANIE | / WARTOŚĆ CAŁKOWITA PROJEKTU | / WYSOKOŚĆ DOFINANSOWANIA Z UNII EUROPEJSKIEJ | / WARTOŚĆ KONTRAKTU OMT ZAD.1 |
05.12.2024 r. | 2 891 550 345,32 zł | 1 065 102 391,46 zł | 715 169 700,63 zł |
Aktualności
/ NUMER PROJEKTU
/ NAZWA KONTRAKTU
GDDKiA uzyskała dotację z Unii Europejskiej na projekt nr FENX.05.01-IP.02-0002/24 pod nazwą „Budowa Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej”.
Przedmiotowy projekt polega na budowie obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej w ciągu drogi ekspresowej S7 o długości 31,80 km (tryb realizacji Projektuj & Buduj) wraz z budową fragmentu tzw. Trasy Chwaszczyńskiej, a także odcinkiem drogi krajowej nr 20 (łączniki o parametrach drogi GP od węzła Żukowo na S7 stanowiące powiązanie dróg krajowych nr 7 i nr 20 z trasą ekspresową – tzw. Obwodnica Żukowa). Droga ekspresowa S7 zlokalizowana jest w sieci kompleksowej TEN-T. Droga ekspresowa S7 zlokalizowana jest w sieci kompleksowej TEN-T. Projekt zlokalizowany jest w województwie pomorskim, na terenie miasta na prawach powiatu Gdańsk oraz powiatów gdańskiego i kartuskiego, w gminach Gdańsk, Żukowo, Kolbudy i Pruszcz Gdański. Przedmiotowy projekt, składa się z następujących odcinków, realizowanych jako osobne kontrakty:
🠮 Odcinek 1 (zadanie 1): „Budowa Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej. Zadanie 1: węzeł Chwaszczyno (bez węzła) – węzeł Żukowo (bez węzła)”;
🠮 Odcinek 2 (zadanie 2): „Budowa Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej. Zadanie 2: węzeł Żukowo (z węzłem) – węzeł Gdańsk Południe (z węzłem)” (wraz z obw. Żukowa).
Projekt jest realizowany w celu stworzenia bezpiecznego odcinka drogi, zapewniającego wysoki komfort ruchu pojazdów oraz zwiększenia dostępności do transeuropejskiego korytarza sieci TEN-T oraz poprawa jakości wewnętrznych powiązań komunikacyjnych, poprzez odpowiednie skomunikowanie planowanej trasy z pozostałą siecią drogową. Docelowo z wybudowanego odcinka drogi będą mogli korzystać wszyscy użytkownicy, projekt ma charakter niedyskryminacyjny i jest dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie
Wartość projektu: 2 891 550 345,32 zł
Wysokość wkładu z Funduszy Europejskich: 1 065 102 391,46 zł
Celem planowanego przedsięwzięcia inwestycyjnego jest połączenie Obwodnicy Południowej Gdańska i realizowanej Trasy Kaszubskiej drogą o parametrach drogi ekspresowej stanowiącą Obwodnicę Metropolii Trójmiejskiej. Połączenie to stworzy zewnętrzną obwodnicę w stosunku do istniejącej już Obwodnicy Trójmiasta, która to z uwagi na dynamiczny rozwój przestrzenny i gospodarczy aglomeracji trójmiejskiej, a co za tym idzie nieustający wzrost wskaźników zmotoryzowania i mobilności jej mieszkańców, osiąga poziomy natężenia ruchu zbliżające się do poziomu przepustowości. Istniejąca w sieci drogowej aglomeracji Obwodnica Trójmiasta (S6), niegdyś położona daleko od obszarów centralnych, obciążona niewielkim ruchem tranzytowym i wewnątrz aglomeracyjnym na kierunku północ-południe, obecnie znajduje się w bliskim sąsiedztwie intensywnej zabudowy mieszkaniowej i usługowej. Dynamiczny rozwoju przestrzenny i gospodarczego tego rejonu metropolii niesie za sobą negatywne skutki w postaci szybkiego wzrost ruchu, w rezultacie czego istniejące drogi tracą możliwości utrzymania właściwych parametrów ruchu. W przypadku drogi ekspresowej – Obwodnicy Trójmiasta (S6) zaburzona zostaje również jej dotychczasowa zasadnicza funkcja jaką jest prowadzenie dalekobieżnego tranzytu. Rozbudowa sieci drogowej dróg krajowych poprzez realizację m.in. przedmiotowego przedsięwzięcia pozwoli przywrócić możliwość prowadzenie dalekobieżnego tranzytu, odciąży istniejący układ drogowy regionu, a tym samym znacząco wpłynie na poprawę jego dostępności transportowej.
Nowa trasa będzie stanowiła Obwodnicę Metropolitalną Trójmiasta (OMT), która umożliwi szybki, regionalny i międzyregionalny tranzyt pojazdów samochodowych na kierunku wschód – zachód z ominięciem trójmiasta (skrócenie czasu i poprawa komfortu podróżowania), a także:
🠮 odciąży obwodnicę trójmiasta i zmniejszy jej oddziaływanie na środowisko, zwłaszcza na trójmiejski park krajobrazowy
🠮 poprawi połączenia z planowaną Trasą Kaszubską i budowaną obecnie Obwodnicą Południową gdańska
🠮 pośrednio przyspieszy dojazdy w relacji centralne Kaszuby – Trójmiasto.
Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i budowa drogi ekspresowej pn.: „Budowa Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej. Zadanie 1: węzeł Chwaszczyno (bez węzła) – węzeł Żukowo (bez węzła)” o długości trasy zasadniczej około 16,263 km na odcinku:
🠮 od ok. km 0+051 do ok. km 0+606 tzw. Trasy Chwaszczyńskiej.
🠮 od ok. km 2+001 do ok. km 17+607 tzw. Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej.
BUDIMEX S.A. odbyło się dnia 16.04.2021 r.
Zakończenie robót planowane jest na dzień 21.06.2025 r.
Aktualności
/ NUMER PROJEKTU
/ NAZWA KONTRAKTU
Celem planowanego przedsięwzięcia inwestycyjnego jest połączenie Obwodnicy Południowej Gdańska i realizowanej Trasy Kaszubskiej drogą o parametrach drogi ekspresowej stanowiącą Obwodnicę Metropolii Trójmiejskiej. Połączenie to stworzy zewnętrzną obwodnicę w stosunku do istniejącej już Obwodnicy Trójmiasta, która to z uwagi na dynamiczny rozwój przestrzenny i gospodarczy aglomeracji trójmiejskiej, a co za tym idzie nieustający wzrost wskaźników zmotoryzowania i mobilności jej mieszkańców, osiąga poziomy natężenia ruchu zbliżające się do poziomu przepustowości. Istniejąca w sieci drogowej aglomeracji Obwodnica Trójmiasta (S6), niegdyś położona daleko od obszarów centralnych, obciążona niewielkim ruchem tranzytowym i wewnątrz aglomeracyjnym na kierunku północ-południe, obecnie znajduje się w bliskim sąsiedztwie intensywnej zabudowy mieszkaniowej i usługowej. Dynamiczny rozwoju przestrzenny i gospodarczego tego rejonu metropolii niesie za sobą negatywne skutki w postaci szybkiego wzrost ruchu, w rezultacie czego istniejące drogi tracą możliwości utrzymania właściwych parametrów ruchu. W przypadku drogi ekspresowej – Obwodnicy Trójmiasta (S6) zaburzona zostaje również jej dotychczasowa zasadnicza funkcja jaką jest prowadzenie dalekobieżnego tranzytu. Rozbudowa sieci drogowej dróg krajowych poprzez realizację m.in. przedmiotowego przedsięwzięcia pozwoli przywrócić możliwość prowadzenie dalekobieżnego tranzytu, odciąży istniejący układ drogowy regionu, a tym samym znacząco wpłynie na poprawę jego dostępności transportowej.
Nowa trasa będzie stanowiła Obwodnicę Metropolitalną Trójmiasta (OMT), która umożliwi szybki, regionalny i międzyregionalny tranzyt pojazdów samochodowych na kierunku wschód – zachód z ominięciem trójmiasta (skrócenie czasu i poprawa komfortu podróżowania), a także:
🠮 odciąży obwodnicę trójmiasta i zmniejszy jej oddziaływanie na środowisko, zwłaszcza na trójmiejski park krajobrazowy
🠮 poprawi połączenia z planowaną Trasą Kaszubską i budowaną obecnie Obwodnicą Południową gdańska
🠮 pośrednio przyspieszy dojazdy w relacji centralne Kaszuby – Trójmiasto.
Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i budowa drogi ekspresowej pn.: „Budowa Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej. Zadanie 1: węzeł Chwaszczyno (bez węzła) – węzeł Żukowo (bez węzła)” o długości trasy zasadniczej około 16,263 km na odcinku:
🠮 od ok. km 0+051 do ok. km 0+606 tzw. Trasy Chwaszczyńskiej.
🠮 od ok. km 2+001 do ok. km 17+607 tzw. Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej.
BUDIMEX S.A. odbyło się dnia 16.04.2021 r.
Zakończenie robót planowane jest na dzień 21.06.2025 r.